بررسی تغییرات حوزه کیفیت داده با استفاده از تحلیل کلمات کلیدی

کیفیت داده

 حوزه کیفیت داده ازجمله حوزه های رو به رشد است. و از اهمیت بالایی در حوزه سیستم های اطلاعاتی برخوردار است. شناخت دقیق این حوزه از یکسو و شناخت ویژگی های زیر حوزه های نوین این حوزه برای محققان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. شناخت ویژگی این حوزه و میزان بین رشتهای بودن آنها به محققان برای تصمیم گیری در مورد روند تحقیقات و انتخاب حوزه فعالیت کمک بسزایی خواهد کرد.

برای شناسایی حوزه ها و بررسی میزان بین رشتهای بودن آنها، در این مطالعه با استفاده از گراف هم رخدادی کلمات و تحلیل 9000 مقاله، ویژگی های حوزه های نوین مطالعاتی مورد بررسی قرارگرفته است. بر اساس این مطالعه مشخص شده است که این حوزه ها بیشتر بین رشتهای بوده است. و تمرکز آن بر روی ارتباط بین چندین حوزه مطالعاتی است. به بیان دیگر این کلمات کلیدی بیشتر با کلمات کلیدی موجود در خوشه های دیگر ارتباط داشته اند. و با کلمات کلیدی که با آنها در یک خوشه قرارگرفته است مرتبط نبوده اند. بر اساس این مطالعه جدیدترین حوزه مرتبط با کلان داده است. که مباحث یکپارچه سازی و داده گمشده در این حوزه از اولویت بالاتری نسبت به مابقی حوزه ها برخوردار است.

© کپی رایت - هوشمندی کسب و کار، انبار داده، دریاچه داده، پلتفرم داده، تحلیل کلان داده، رهیافت های داده محور، علم داده، هوش مصنوعی | Power by kte.ir