یک پلتفرم آنلاین خدمات وب، ابزاری مبتنی بر فناوری جعل عمیق (Deep Fake) عرضه کرده که به کمک آن می‌توان به سبک دنیای جادویی هری پاتر عکس‌های قدیمی را متحرک کرد.

شرکت مای هریتج (MyHeritage) با عرضه یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام دیپ نوستالژیا (Deep Nostalgia) امکان جان بخشیدن به عکس‌های قدیمی آلبوم‌های خانوادگی را ممکن کرد.

برای بهره‌ بردن از این قابلیت استثنایی، کاربر ابتدا عکس فرد موردنظرش را بارگذاری می‌کند و دیپ نوستالژیا در گام بعد با استفاده از الگوریتمی که برایش تعریف شده، با به حرکت درآوردن سر، پلک زدن و تغییر حالت چهره به این عکس‌ که زمانی ثابت بود، جان می‌بخشد. با به بازار آمدن این برنامه مبتنی بر فناوری جعل عمیق، به زودی دیوار خانه‌ها به چیزی شبیه به دیوار تالارهای مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز تبدیل خواهد شد که طرفداران دنیای هری پاتر هنوز آن را با تابلوهای متحرکش از بنیانگذاران و دانش‌آموزان قدیمی مدرسه می‌شناسند.

متحرک کردن عکس‌ها با استفاده از این ابزار هوشمند رایگان است اما برای استفاده از این سرویس همچنان باید بخشی از اطلاعات شخصی خود را با برنامه به اشتراک بگذارید و با شرایط و مقررات سرویس‌دهی آن موافقت کنید. این در حالی است که شرکت مای هریتج کارنامه چندان درخشانی هم در حفظ حریم شخصی کاربرانش ندارد؛ در سال ۲۰۲۰، شورای حمایت از مصرف‌کنندگان نروژ اعلام کرد دست شرکت به طرز غیرقانونی در استفاده از داده‌های حساس کاربران باز است. در سال ۲۰۱۸ نیز این کمپانی از به بیرون درز کردن اطلاعات حساب بیش از ۹۲ میلیون کاربرش خبر داد، اطلاعاتی که بعدها در دارک وب به فروش گذاشته شد.    

بنابر آنچه گفته شد، اگرچه دیپ نوستالژیا ابزاری هیجان‌انگیز و خارق‌العاده‌ به نظر می‌رسد اما افرادی که ذاتا نسبت به غولهای اینترنتی دنیای امروز بی‌اعتماد هستند، بهتر است در استفاده از آن محتاطانه عمل کنند.  
منبع ايرنا

 

© کپی رایت - هوشمندی کسب و کار، انبار داده، دریاچه داده، پلتفرم داده، تحلیل کلان داده، رهیافت های داده محور، علم داده، هوش مصنوعی | Power by kte.ir