نخستین سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت «تویوتا موتور» در حوزه استارت‌آپ‌ها مربوط به برنامه‌ای است که کمک می‌کند این غول خودروساز فرآیندهای روزمره مدیریت زنجیره تامین دقیق‌تر و روباتیک کارخانه را اصلاح کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، صندوق سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی تویوتا که در سیلیکون‌ولی قرار دارد، با داشتن ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه تحت مدیریت خود، تاکنون در ۳۶ استارت‌آپ در مراحل اولیه سرمایه‌گذاری کرده است. از جمله شرکت نرم‌افزاری خودران رانندگی Nauto، شرکت تجزیه و تحلیل ویدیویی کارخانه Drishti و شرکت هوایی Joby Aviation. تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از حیث تعداد فروش وسایل نقلیه و همچنین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مانند فولکس واگن در حال تزریق سرمایه به استارت‌آپ‌ها برای کمک به کسب قدرت در حوزه هوش مصنوعی هستند، چراکه این روزها سرمایه‌گذاران اینک به سمت خودروهای خودران سوق پیدا کرده‌اند.

جیم آدلر، مدیرعامل و موسس صندوق در مصاحبه‌ای با رویترز می‌گوید، به عنوان مثال تویوتا که ده‌ها کارخانه در سراسر جهان دارد، می‌خواهد به سرعت بتواند دروس آموخته شده در یک کارخانه را در سایر کارخانه‌ها نیز به اشتراک بگذارد تا کارایی بیشتر شود. او گفت: «اگر به محاسبات ابری و روباتیک ابر و یادگیری ناوگان نگاه کنید، وقتی یک روبات چیزی را یاد می‌گیرد، بقیه روبات‌ها به طور خودکار آن چیز را می‌آموزند.» آدلر که مهندس پیشین بخش موشک لاکهید مارتین و یک کارآفرین زنجیره‌ای است می‌گوید، در حالی که صندوق و سازنده خودرو از نزدیک با هم کار می‌کنند، این صندوق از استقلال خوبی در برابر تویوتا برخوردار است، زیرا استفاده از هر فرصت سرمایه‌گذاری برای مدیریت خودروساز کار بسیار زیادی است.

آدلر اضافه می‌کند: «ما در لبه این اکوسیستم تویوتا هستیم. بین تویوتا و جهان درونی، ما یک نوع غشای نیمه تراوا هستیم که نفوذ بیرونی را در شرکت ایجاد می‌کنیم.»

این خودروساز امسال Woven Capital که یک صندوق سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در مرحله رشد شرکت‌هایی مانند تویوتا AI Ventures است را راه‌اندازی کرده است.

منبع همشهری آنلاین

© کپی رایت - هوشمندی کسب و کار، انبار داده، دریاچه داده، پلتفرم داده، تحلیل کلان داده، رهیافت های داده محور، علم داده، هوش مصنوعی | Power by kte.ir