اخیراً مایکروسافت با “ایلان ماسک” موسسOpenAIوارد همکاری شده است. در این همکاری قرار است هوش عمومی مصنوعی (AGI)  با قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی تولید شود. تکنولوژیی که به گفته بعضی ها می تواند با هوش انسان برابری کرده و یا حتی از آن پیشی بگیرد.

هوش عمومی مصنوعی (Artificial general intelligence) هوش ماشینی است که می‌تواند با موفقیت هر کار فکری‌ را که یک انسان قادر به انجام آن باشد، اجرا کند. به هوش مصنوعی عمومی، با عناوین «هوش مصنوعی قوی»، «هوش مصنوعی کامل» یا توانایی یک ماشین در انجام یک «عمل هوشمند عمومی» نیز اشاره شده است.

به‌نظر می‌رسد هدف همکاری مشترک مایکروسافت و OpenAI توسعه‌ی پلتفرم آژور (Azure) مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سطحی گسترده و اطمینان‌یافتن از این موضوع باشد که فناوری‌های مربوط به ابرکامپیوترها در توسعه‌ی فناروی‌های جدید هوش مصنوعی مدنظر قرار می‌گیرد. علاوه بر این شرکت OpenAI سرویس‌های خود را به صورت اختصاصی روی مایکروسافت کلاود اجرا خواهد کرد.

“مایکروسافت آژور” یک پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت است که برای ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت می‌باشد. مایکروسافت آژور این قابلیت را دارد که اپلیکیشن‌ها را توسط زبان‌ها، ابزارها و چهارچوب‌های مختلفی ایجاد کرده و به توسعه دهندگان امکان ادغام اپلیکیشن‌های عمومی خود را در محیط فناوری اطلاعات موجود می‌دهد.

در یک مصاحبه مطبوعاتی، OpenAI در مورد استفاده از AGI برای حل مشکلاتی مثل تغییرات اقلیمی، تحصیلات شخصی سازی شده و مراقبت‌های بهداشتی ارزان و با کیفیت ابراز امیدواری کرده است.

 

© کپی رایت - هوشمندی کسب و کار، انبار داده، دریاچه داده، پلتفرم داده، تحلیل کلان داده، رهیافت های داده محور، علم داده، هوش مصنوعی | Power by kte.ir