تصاویر پزشکی ساختار یافته

با توجه به مطالعات انجام گرفته در رابطه با تصاویر پزشکی میتوان گفت كه با به كارگیری

  • سیستم هـای تصـاویر پزشـكی
  • سیسـتم هـای پشتیبان تصمیم گیری
  • سیستمهای اطلاعاتی و ارتباطی بیمارستانی

می توان به كادر بالینی مراكز درمانی و بهداشتی بـرای ارائـه بهتر و مؤثرتر در خدمات و در امر تشخیص كمك كرد. از سوی دیگر این سیستم ها می توانند در حوزه آمـوزش و پـژوهش نیـز نقـش مهمی ایفا نمایند. هرچه سیستم های تصاویر پزشكی به سمت تخصصی تر شدن در حوزهای خاص برده شوند و با ویژگی هـای تصـاویر جدید طراحی شده باشند به همان نسبت در اهداف خود موفق تر خواهند بود.

تصاویر پزشکی به عنوان شكلي از مدرك كه ميتواند حجم قابل توجهي از اطلاعات را منتقل كند. به خصوص در حوزه پزشـكي از اهميت خاصي برخوردار است. ويژگي هاي متفاوت تصاوير و الگوريتم هاي مختلف جستجو در سيستمهاي بازيابي تصاوير پزشـكي و نبود مرجعي جهت ارزيابي كيفيت بازيابي هاي انجام شده، همه انجام يك تحليل ساختار يافته در حوزه سيسـتم هـاي بازيـابي تصـاوير پزشكي را ضروري مي نمايد. هدف از اين پژوهش تحليل ساختار يافته سيستم هاي بازيابي تصاوير پزشكي در مقالات بـين سـالهـاي2000 تا 2011 ميباشد.

در نتیجه:

با توجه به مطالعات انجام گرفته مي توان گفت كه با به كارگيري سيستم هـاي تصـاوير پزشـكي در كنـار سيسـتم هـاي پشتيبان تصميم گيري و ساير سيستم هاي اطلاعاتي و ارتباطي بيمارستاني ميتوان به كادر باليني مراكز درماني و بهداشتي بـراي ارائـه بهتر و مؤثرتر در خدمات و در امر تشخيص كمك كرد. از سوي ديگر اين سيستم ها مي توانند در حوزه آمـوزش و پـژوهش نيـز نقـش مهمي ايفا نمايند. هرچه سيستم هاي تصاوير پزشكي به سمت تخصصي تر شدن در حوزهاي خاص برده شوند. و با ويژگي هـاي تصـاوير جديد طراحي شده باشند به همان نسبت در اهداف خود موفق تر خواهند بود. 

© کپی رایت - هوشمندی کسب و کار، انبار داده، دریاچه داده، پلتفرم داده، تحلیل کلان داده، رهیافت های داده محور، علم داده، هوش مصنوعی | Power by kte.ir