چت بات چیست؟

چت بات (Chat-Bot)

چت بات چیست؟ آینده‌ی ما با چت‌بات‌ها (Chat Bot) گره خورده. چه برایش آماده باشیم یا نه. این عبارتی است که به‌طور مستقیم یا تلویحی، از زبان رهبران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی می‌شنویم. آن‌ها در پی ساخت پلتفرم‌هایی هستند که قادرند جای اپلیکیشن‌های امروزی‌مان را بگیرند. چت بات‌های (‌Chat-Bot) کوچک هوشمندی را در نظر بگیرید که به کلمات‌تان گوش می‌دهند. و به شما در انجام کارها کمک می‌کنند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت اخیرا گفته «این تکنولوژی‌ای است. که از آن راه گریزی نیست.» فیسبوک هم Bot Store خود را راه انداخته است.

آینده تحت تاثیر چت بات ها چگونه خواهد بود؟

قطعاَ نقش چت بات ها در آینده بیشتر و پررنگ‌تر خواهد بود. با توجه به روند رو به رشد چت بات‌ها و چشم‌انداز بازار، اتخاذ راه‌های خلاقانه جهت ارائه تعاملات مداوم با مشتری، موضوع حائز اهمیتی است. طبق گفته گارتنر: «هوش مصنوعی (AI) طی دو سال آینده سرمایه اصلی تجربه مشتری خواهد بود». ۴۷ درصد از سازمان‌ها برای پشتیبانی مشتری از chatbot استفاده خواهند کرد و ۴۰ درصد از شرکت‌ها، دستیارهای مجازی را مستقر خواهند نمود. پیش بینی می‌شود چت‌بات‌ها در آینده، از کوئری‌های ساده مبتنی بر کاربر به مکالمات بی‌درنگ مبتنی بر آنالیز پیش بینی تبدیل شوند. با پیشرفت صنعت chatbot، کسب‌وکارها برای اتوماسیون کردن فرآیندهای تجاری خود، برنامه‌های خلاقانه بیشتر و سریع‌تری را طراحی می‌کنند. بدون شک، ربات‌ها نحوه ارتباط مشاغل با مشتریان و چشم‌اندازهایشان را متحول خواهند کرد.

نتیجه گیری

استقرار چت بات ها، افق‌های دید را در آینده نزدیک گسترش خواهد داد. اولین مورد استفاده از chatbot، پاسخگویی سریع به مشتریان است. بنابراین، داشتن یک پلتفرم chatbot می‌تواند به کسب‌وکارها در دستیابی به معیارهای اصلی‌شان کمک کند. اکثر مشاغل برای خدمات مشتری و فعالیت‌های پشتیبانی خود از chatbot استفاده می‌کنند. در عین حال بسیاری از آن‌ها ربات‌هایی را نیز برای فرایندهای داخلی خود طراحی کرده و توسعه می‌دهند.

© کپی رایت - هوشمندی کسب و کار، انبار داده، دریاچه داده، پلتفرم داده، تحلیل کلان داده، رهیافت های داده محور، علم داده، هوش مصنوعی | Power by kte.ir